План роботи МО вчителів початкових класів
на 2013-2014 н.р.
Керівник - Данілова О.В.
Проблемне питання МО- "Формування в учнів ключових компетентностей в умовах інноваційної освіти".
Аналіз роботи
методичного обʼєднання
вчителів початкових класів
за 2013 – 2014 навчальний рік
Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського
суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Сьогодні перед
школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а
сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й
адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в
першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й
самоорганізації. Розв’язанню таких завдань значною мірою сприяє організація
методичної роботи.
На засіданнях МО початкових класів у 2012-2013 р.р. розглядалися
нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в
закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін,
інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та
обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань тощо. Засідання
МО проводилися щокварталу.
У період між засіданнями вивчалися й впроваджувалися в практику досягнення
психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, проводилися
методичні тижні, індивідуальні та групові консультації для молодих учителів.
Педагоги вивчали якість знань, умінь і навичок учнів, рівень їх вихованості.
Проводились учнівські олімпіади, тижні педагогічної майстерності, бесіди за
«круглим столом».
Члени методичного об’єднання
вчителів початкових класів працювали над проблемою «Формування в
учнів ключових компетентностей за
умов інноваційної освіти».
Проведено 5 засідань МО, на яких розглянуто питання атестації, наступності
у навчанні ДНЗ та поч.школи, результати роботи з обдарованими дітьми. Проведено
спостереження за професійно-педагогічними вміннями вчителів; опрацьовано
інструктивно-методичні документи. Учителі початкових класів провели 7 відкритих уроків для колег школи, а також 1
відкритий урок для вчителів району . На
високому рівні пройшов творчий тиждень вчителів МО .
Таким чином, правильно організована робота МО дає можливість забезпечувати
неперервність педагогічної освіти, здійснювати прогноз щодо обсягів і напрямів
професійної підготовки вчителів, формує потребу і здатність особистості до
самонавчання, що є надзвичайно актуальним на сучасному етапі розбудови
українського суспільства й закріплено у «Національній доктрині розвитку освіти
України у ХХІ столітті».
У 2013/14 н.р. МО початкових класів
продовжить працювати над темою «Формування в
учнів ключових компетентностей за
умов інноваційної освіти », ставлячи за мету:
·
надати реальну допомогу вчителеві у розв’язанні
актуальних проблем навчально-виховного характеру;
·
стимулювати творчі пошуки вчителів
педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність як
передумову підвищення професійної активності;
·
використовувати творчі можливості
вчителів у справі розвитку особистості учнів;
·
вивчати психологічні механізми розвитку
особистості, підвищувати психодіагностичну майстерність шкільного педагога.
Робота МО буде спрямована на розв’язання основних завдань:
·
Забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів; виконання нормативних вимог до навчання і
виховання.
·
Впровадження Державного стандарту початкової загальної
освіти.
·
Використання інтерактивних технологій навчання для
формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
·
Формування здоровʼязбережувальої компетентності учнів .
·
Застосування диференційованого підходу як засобу
формування соціальної компетентності учнів.
·
Забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного
віку.
·
Сприяння самовихованню здатності до
самопізнання – вміння самостійно ставити собі цілі і своєю власною працею
досягати їх.
ПЛАН РОБОТИ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ
КЛАСІВ
НОВОКОСТЯНТИНІВСЬКОЇ ЗОШ І
– ІІІ СТ
НА 2013 – 2014 н.р.
№
з/п
Зміст роботи
Виконавці
1 засідання - серпень
Тема „ Науково-методичні питання – основа роботи
початкової школи в новому 2013- 2014 н.р.”
1
2
3
4
Про виконання плану роботи за минулий навчальний рік, обговорення та затвердження плану роботи МО на новий 2012 – 2013 навчальний рік.
Вивчення інструктивно – методичних рекомендацій МОНУ «Початкова школа» по впровадженню Державного
стандарту початкової
загальної освіти.
Про регламент роботи початкової школи, тривалість уроку, перерви, розклад
уроків, проведення фізкультхвилинок.
Обговорення, складання і затвердження річного
плану спільної роботи
між ДНЗ та ЗНЗ.
Данілова О.В.
Францух Н.П.
Герасимчук Н.В.
Всі члени МО та завідуюча ДНЗ Артьомова Л.П.
2 засідання
- вересень
Тема «
Особливості організації
навчально-виховного процесу в 1
класі за новою програмою»
1
2
3
4
5
Особливості організації навчально-виховного процесу
в 1 класі за новою
програмою.
Адаптація першокласників: проблеми та
шляхи подолання дезадаптації.
Словесні методи та
прийоми оцінювання в
1-2 класах.
Ознайомлення з новою
програмою ДНЗ «Дитина».
Майстер-клас. Обговорення
відкритого уроку в 1 класі.
Францух Н.П.
Рудик О.О.
Воробйова О. А.
Артьомова Л.П.
Всі члени МО.
3 засідання – січень
Тема «
Особливості організації навчально-виховного процесу
в 2 класі
за новою програмою»
1
2
3
4
. Особливості організації навчально-виховного
процесу у 2 класі за новою програмою.
Особливості роботи за новими підручниками для учнів 2 класів.
Особливості викладання та навчально-методичне забезпечення курсу
«Сходинки до інформатики».
Майстер-клас. Обговорення
відкритого уроку в 2 класі.
Данілова О.В.
Воробйова О. А.
Буровицьких І. О.
Всі члени МО.
4 засідання - березень
Тема «Підготовка та проведення тижня початкової
школи»
1
2
3
Затвердження плану проведення тижня. Розробка заходів
до затвердженого плану.
Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів молодшого
шкільного віку у професійній діяльності вчителя
Майстер-клас. Обговорення
відкритого уроку в 3 класі.
Данілова О.В.
Ляхов О.С.
Всі члени МО.
5 засідання –травень
Тема « Самоосвіта
вчителя – запорука
гармонійного розвитку учня»
1
2
3
4
Професійна компетентність педагогів в умовах переходу на новий Державний
стандарт початкової освіти.
Особливості роботи з
обдарованими учнями в початковій школі.
Підсумки другого року
впровадження Державного стандарту
початкової загальної освіти. Звіт вчителя 2 класу.
Майстер-клас . Обговорення
відкритого уроку в 4 класі.
Герасимчук Н. В.
Данілова О.В.
Воробйова О.А
Всі члени МО.
РОБОТА МІЖ
ЗАСІДАННЯМИ МО
на 2013-2014 н.р.
Керівник - Данілова О.В.
Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського
суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Сьогодні перед
школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а
сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й
адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в
першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й
самоорганізації. Розв’язанню таких завдань значною мірою сприяє організація
методичної роботи.
На засіданнях МО початкових класів у 2012-2013 р.р. розглядалися
нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в
закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін,
інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та
обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань тощо. Засідання
МО проводилися щокварталу.
У період між засіданнями вивчалися й впроваджувалися в практику досягнення
психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, проводилися
методичні тижні, індивідуальні та групові консультації для молодих учителів.
Педагоги вивчали якість знань, умінь і навичок учнів, рівень їх вихованості.
Проводились учнівські олімпіади, тижні педагогічної майстерності, бесіди за
«круглим столом».
Члени методичного об’єднання
вчителів початкових класів працювали над проблемою «Формування в
учнів ключових компетентностей за
умов інноваційної освіти».
Проведено 5 засідань МО, на яких розглянуто питання атестації, наступності
у навчанні ДНЗ та поч.школи, результати роботи з обдарованими дітьми. Проведено
спостереження за професійно-педагогічними вміннями вчителів; опрацьовано
інструктивно-методичні документи. Учителі початкових класів провели 7 відкритих уроків для колег школи, а також 1
відкритий урок для вчителів району . На
високому рівні пройшов творчий тиждень вчителів МО .
Таким чином, правильно організована робота МО дає можливість забезпечувати
неперервність педагогічної освіти, здійснювати прогноз щодо обсягів і напрямів
професійної підготовки вчителів, формує потребу і здатність особистості до
самонавчання, що є надзвичайно актуальним на сучасному етапі розбудови
українського суспільства й закріплено у «Національній доктрині розвитку освіти
України у ХХІ столітті».
У 2013/14 н.р. МО початкових класів
продовжить працювати над темою «Формування в
учнів ключових компетентностей за
умов інноваційної освіти », ставлячи за мету:
·
надати реальну допомогу вчителеві у розв’язанні
актуальних проблем навчально-виховного характеру;
·
стимулювати творчі пошуки вчителів
педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність як
передумову підвищення професійної активності;
·
використовувати творчі можливості
вчителів у справі розвитку особистості учнів;
·
вивчати психологічні механізми розвитку
особистості, підвищувати психодіагностичну майстерність шкільного педагога.
Робота МО буде спрямована на розв’язання основних завдань:
·
Забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів; виконання нормативних вимог до навчання і
виховання.
·
Впровадження Державного стандарту початкової загальної
освіти.
·
Використання інтерактивних технологій навчання для
формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
·
Формування здоровʼязбережувальої компетентності учнів .
·
Застосування диференційованого підходу як засобу
формування соціальної компетентності учнів.
·
Забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного
віку.
·
Сприяння самовихованню здатності до
самопізнання – вміння самостійно ставити собі цілі і своєю власною працею
досягати їх.
ПЛАН РОБОТИ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ
КЛАСІВ
НОВОКОСТЯНТИНІВСЬКОЇ ЗОШ І
– ІІІ СТ
НА 2013 – 2014 н.р.
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Виконавці
|
|
1 засідання - серпень
|
|
|
Тема „ Науково-методичні питання – основа роботи
початкової школи в новому 2013- 2014 н.р.”
|
|
1
2
3
4
|
Про виконання плану роботи за минулий навчальний рік, обговорення та затвердження плану роботи МО на новий 2012 – 2013 навчальний рік.
Вивчення інструктивно – методичних рекомендацій МОНУ «Початкова школа» по впровадженню Державного
стандарту початкової
загальної освіти.
Про регламент роботи початкової школи, тривалість уроку, перерви, розклад
уроків, проведення фізкультхвилинок.
Обговорення, складання і затвердження річного
плану спільної роботи
між ДНЗ та ЗНЗ.
|
Данілова О.В.
Францух Н.П.
Герасимчук Н.В.
Всі члени МО та завідуюча ДНЗ Артьомова Л.П.
|
|
2 засідання
- вересень
|
|
|
Тема «
Особливості організації
навчально-виховного процесу в 1
класі за новою програмою»
|
|
1
2
3
4
5
|
Особливості організації навчально-виховного процесу
в 1 класі за новою
програмою.
Адаптація першокласників: проблеми та
шляхи подолання дезадаптації.
Словесні методи та
прийоми оцінювання в
1-2 класах.
Ознайомлення з новою
програмою ДНЗ «Дитина».
Майстер-клас. Обговорення
відкритого уроку в 1 класі.
|
Францух Н.П.
Рудик О.О.
Воробйова О. А.
Артьомова Л.П.
Всі члени МО.
|
|
3 засідання – січень
|
|
|
Тема «
Особливості організації навчально-виховного процесу
в 2 класі
за новою програмою»
|
|
1
2
3
4
|
. Особливості організації навчально-виховного
процесу у 2 класі за новою програмою.
Особливості роботи за новими підручниками для учнів 2 класів.
Особливості викладання та навчально-методичне забезпечення курсу
«Сходинки до інформатики».
Майстер-клас. Обговорення
відкритого уроку в 2 класі.
|
Данілова О.В.
Воробйова О. А.
Буровицьких І. О.
Всі члени МО.
|
|
4 засідання - березень
|
|
|
Тема «Підготовка та проведення тижня початкової
школи»
|
|
1
2
3
|
Затвердження плану проведення тижня. Розробка заходів
до затвердженого плану.
Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів молодшого
шкільного віку у професійній діяльності вчителя
Майстер-клас. Обговорення
відкритого уроку в 3 класі.
|
Данілова О.В.
Ляхов О.С.
Всі члени МО.
|
|
5 засідання –травень
|
|
|
Тема « Самоосвіта
вчителя – запорука
гармонійного розвитку учня»
|
|
1
2
3
4
|
Професійна компетентність педагогів в умовах переходу на новий Державний
стандарт початкової освіти.
Особливості роботи з
обдарованими учнями в початковій школі.
Підсумки другого року
впровадження Державного стандарту
початкової загальної освіти. Звіт вчителя 2 класу.
Майстер-клас . Обговорення
відкритого уроку в 4 класі.
|
Герасимчук Н. В.
Данілова О.В.
Воробйова О.А
Всі члени МО.
|
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Орієнтовні методики
готовності дитини до
навчання в школі.
|
Вересень
|
2
|
Участь у
Всеукраїнському конкурсі
знавців української мови
ім. П. Яцика.
|
Жовтень
|
3
|
Участь у
Всеукраїнському
інтерактивному
природничому конкурсі
«Колосок».
|
|
4
|
Участь в міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».
|
|
5
|
Участь в
конкурсі з англійської
мови «Гринвіч».
|
|
6
|
Відвідування уроків
вихователем ДНЗ з метою надання
допомоги вчителеві в
адаптаційний період першокласників.
|
Вересень
|
7
|
Проведення Днів
відкритих дверей для батьків
|
Щочетверга
|
8
|
Створення портфоліо
першокласника. Презентація
його батькам.
|
Жовтень
|
9
|
Підготовка до засідання круглого
столу по забезпеченню наступності
в роботі між ЗНЗ та
ДНЗ.
|
Листопад
|
10
|
Участь у
проведенні відкритих уроків
та виховних заходів.
|
Протягом року
|
11
|
Організація спільної
роботи початкової школи
та дошкільного навчального
закладу «Ромашка» по підготовці
дошкільнят до навчання
в школі.
|
Протягом року
|
12
|
Анкетування батьків
майбутніх першокласників з
питань підготовки до школи.
|
Березень
|
13
|
Підготовка та
проведення тижня початкової
школи.
|
18 - 22 березня
|
14
|
Проведення шкільного етапу
предметних олімпіад.
Участь в районному
етапі олімпіад.
|
Квітень
|
15
|
Підготовка до
ДПА учнів 4 класу.
|
Січень - травень
|
16
|
Обговорення новинок
методичної літератури.
|
Квітень
|
17
|
Обговорення результатів
ДПА у 4
класі.
|
Травень
|
18
|
Участь у
проведенні свят та
загальношкільних заходів.
|
Протягом року
|
19
|
Дні відкритих
дверей для вчителів
майбутніх пʼятикласників. Обмін досвідом.
|
Квітень
|
20
|
Планування роботи
пришкільного табору «Лелеки».
|
Травень
|
Відомості про членів
МО
|
|
|
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ, НАД
ЯКИМИ ПРАЦЮЮТЬ ЧЛЕНИ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
№
з/п
|
Прізвище, ім’я, по
батькові
|
Проблемне
питання
|
Термін виконання
|
Форма узагальнення
|
1
|
Воробйова
Ольга
Антонівна
|
Розвиток
пізнавальної активності учнів
|
2011 – 2016 р.
|
Доповідь
|
2
|
Францух
Наталія
Петрівна
|
Організація здоровʼязберігаючого навчання
та виховання
|
2009 -
2014 р.
|
Доповідь
|
3
|
Данілова
Оксана
Вікторівна
|
Формування читацької компетентності молодшого школяра.
|
2011 – 2016 р.
|
Презентація
|
4
|
Герасимчук
Надія
Вікторівна
|
Дидактичні ігри в
навчально - виховному процесі
учнів початкових класів
|
2011 – 2016 р.
|
Презентація
|
Заходи з
підвищення
рівня знань, умінь
та навичок учнів
№
з/п
|
Зміст
|
Термін виконання
|
Виконавець
|
1
|
Опрацювання єдиних
вимог до усного і писемного
мовлення.
|
Вересень
|
|
2
|
Опрацювання оновлених критеріїв оцінювання.
|
Вересень
|
|
3
|
Огляд учнівських
зошитів з метою перевірки дотримання єдиних вимог
до ведення зошитів
та оцінювання робіт.
|
Жовтень
|
|
4
|
Контроль
ведення учнівських щоденників
|
Листопад
|
|
5
|
Забезпечення підготовки
до шкільного та
районного етапів предметних
олімпіад.
|
Січень – квітень
|
|
6
|
Забезпечення підготовки
до проведення ДПА з української
мови, українського читання та
математики.
|
Січень - травень
|
Заходи щодо
підвищення
фахової
майстерності педагогів
№
з/п
|
Зміст
|
Термін виконання
|
Виконавець
|
1
|
Вивчення і
реалізація основних положень
нормативних і директивних
документів про освіту.
|
Протягом року
|
|
2
|
Опрацювання новинок
методичної літератури.
|
Протягом року
|
|
3
|
Систематичне поповнення
папки з самоосвіти.
|
Жовтень
|
|
4
|
Організація
взаємного відвідування уроків
з метою обміну
досвідом роботи.
|
Жовтень - грудень
|
|
5
|
Участь вчителів у
підготовці та проведенні
педрад, засідань МО.
|
Протягом року
|
|
6
|
Участь
вчителів в районних та обласних
семінарах.
|
Протягом року
|
ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ
№ з/п
|
Зміст позакласної
роботи
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
1
2
3
4
5
|
І СЕМЕСТР
Участь першокласників у
проведенні свята Першого
дзвоника.
Свято до Дня
вчителя.
Свято квітів та
врожаю.
Святкування Дня Святого
Миколая.
Новорічний ранок.
|
1 вересня
5 жовтня
24 жовтня
19 грудня
23 грудня
|
Воробйова О.В.
Францух Н. П.
Герасимчук Н. В.
Данілова О.В.
Францух Н.П.
|
1
2
3
4
5
6
|
ІІ СЕМЕСТР
Свято мам, бабусь, дівчаток.
Шевченківські дні.
Прийди, весно , з
радістю.
Прощання з Букварем.
Прощавай, початкова школо.
Участь першокласників у
проведенні свята Останнього
дзвоника.
|
7 березня
9-10 березня
21 березня
квітня
травня
травня
|
Герасимчук Н.В.
Данілова О.В.
Данілова О.В.
Воробйова О.А.
Францух Н.П.
Воробйова О. А.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар